În loc de rămas bun

Stătea în prag cu aripile întinse a plecare şi chipul întors încă o dată înspre mine.
Ştiam că pleacă pentru totdeauna.
-Jură-mi că vei fi fericită !
Putea să-mi ceară orice din ce ştiu să fac, dar el mi-a cerut să fiu fericită…
-N-am mai făcut niciodată asta, înger, am spus eu cu jumătate de glas.
-Jură-mi, a tunat el.
-Nu pot înger, dar jur că voi încerca!
-Să încerci nu e de ajuns, a mai spus el.
Avea o voce ciudată. N-o mai auzisem niciodată până atunci, tristeţea din ea era aproape palpabilă.
-Înger, ştii că ‘a fi fericit’ se conjugă doar la trecut!
-Voi oamenii mereu sunteţi ocupaţi să vă doriţi un viitor şi nu vă mai rămane timp să fiţi fericiţi.
Am tăcut. Nu-mi doream un viitor, îmi doream doar o singură zi de joi….
-Întotdeauna vedeţi fericirea din spate, a mai spus, de aceea n-o recunoaşteţi decât după ce a trecut pe lângă voi. Aş fi vrut să-i explic…
-Taci! Nu întreba! Trăieşte şi fii fericită. Am tăcut. L-am urmarit cu privirea o bucată de vreme. Cuvintele lui îmi stăruiau în minte ca o limbă străină pe care încă nu o învăţasem … şi n-am jurat… că n-am înţeles ce-mi cere…

2 răspunsuri to “În loc de rămas bun”

  1. Niciunul nu intelegem. Sau avem impresia k intelegem uneori,desi NU.
    „Trăieşte şi fii fericită” ..am impresia k aici sta un talc adanc. Asta e tot ce ne ramane.Sa traim si sa sorbim clipa de „acum” . „Maine” inca nu s,a inventat,iar „ieri” e vested ,e mort.
    Oamenii se dau de ceasul mortii : „VREAU SA FIU FERICIT!! Ia sa,mi iau o masina,sigur o sa ma simt fericit! sau, sa cuceresc o tipa misto, sa,mi cumpar un telefon! ” .
    Am senzatia k, cu kt o cautam mai mult pe coana „Fericire” ,cu atat mai putin o vom gasi .
    Si mai intuiesc ceva, doar o convingere micuta, k nu vedem k fericirea e PESTE TOT in jurul nostru.. e ca un efluviu ce ne inconjoara. e starea de multumire si concordanta cu tine insati.. Nu vedem, inda.

  2. Nu vedem pentru ca ne este teama sa deschidem ochii, pentru ca visam fericiri ca ae altora, niciodata nu le cautam pe ale noastre, vrem ca celalat !
    In loc sa privim in noi privim la tv si ne lasam indobitociti de ceea ce vor ei sa ne transmita si al dracu’ ce multe ne trebuie ca sa fim fericiti !

Lasă un răspuns

