Parodie (după mine)

Când fulgerul a săgetat nimicul
iar eu m-am întrupat din vânt şi fum,
se-nghesuiau să-mi modeleze chipul
trei ursitoare bete şi-un profet nebun;

S-au întrebat în ce viaţă m-aş pierde
şi-n mine am ţipat: hiperboree !

dar ţi-au văzut lucind privirea verde
şi-atunci, zâmbind, m-au declarat femeie.

Mi-au dat trei vise şi-un destin tăcut
priveam uimită, mâna n-am întins
şi-o mască de actor ca-n teatrul mut
în locul chipului mi-au prins.

N-am fost femeie, nu am fluturat batiste
am fost doar firul care l-ai urmat,
tânjind în labirint, cu gesturi triste,
când ai ucis şi-ai devenit bărbat;

şi ţi-am mai fost Ithacă, vatră
în care să te întorci din amăgire
să mă clădeşti cu fiecare piatră
în zid tăcut şi ‘nalt de mănăstire.

Ţi-am apărut în vise, acum întâia oară
zvâcnire de o clipă a unei inimi care
în ardere mocnită şi-n flacără sprinţară
venea din pribegie călătorind pe mare.

Ieri am fost vânt iar tu subţire giruetă,
Acum eşti ochiul verde iar eu obraz de cretă.

6 răspunsuri to “Parodie (după mine)”

  1. namaste zăbravnic
    risipă şi darnic
    din nord cam degrabă
    [c]ulise se-ntreabă
    ce-i flacăra sorţii
    din preajma sa morţii
    ce vin să se-nchine
    la albe ruine…
    rămase în grabă
    colo, peste zadă…

  2. hmm, la naiba, s.ar pare k s,au km inversat rolurile acum :/ sau nu chiar „inversat” ..”rasucit ” ..din novice a ajuns initiat,iar tu,parca, dandu,i tot, nu mai ai nimic.
    Sau mai exista cazul knd el am fost acolo de la inceput, de knd ai primit masca.. :). Si vedea deja lucrurile ce i le spui, nu insa atat de fin k tine, ci la moduri generale : lumi noi,dar fara detalii..
    cert e k reusesti sa injosesti si sa ridici sus de tot in acelasi timp.. „knd ai ucis… vs. dar ţi-au văzut lucind privirea verde „. E si criminal, si prezent la nasterea ta .
    Ma simt km aiurea,pt k astfel de scrieri nu pot fi disecate logic,si asta km fac..

  3. „Parodie (după mine)”… adică autoparodie?

  4. Parodiile sunt de două feluri, cele care nu contează şi cele care ele însele devin originale la rândul lor.
    Acestea din urmă nu mai sunt parodii ci reinterpretări.

Lasă un răspuns

