Blestem

Te-am căutat seară de seară,
Pustiu culcuşul l-am găsit
Şi numai umbra ta amară
Mi-a mai rămas din ce-am iubit.

Dar va veni o înserare
Cu nori flămânzi,de vreme rea,
Voi pustii atunci altare
Şi voi ucide umbra mea.

Vor fi furtuni în miez de noapte
Şi lucruri fără de-nţeles
Cădea-vor îngeri printre şoapte
Căci desparţirea ai ales.

Apoi vei mai visa Siberii
Şi degete prelungi de gheaţă
Când eu iubesc iar tu te sperii
Tăcerea vine ca o hoaţă.

Tu mă vei căuta strigând
Cuvinte simple din blesteme
Eu te voi binecuvânta arzând
Între iubiri şi anateme

Ca drumurile să te ceară
Pieziş scriind în palma ta
Amarul vis de primăvară
Cu luna-ascunsă în perdea

Şi somnul nu te va atinge
Nici zorii nu s-or arăta
Până când palma ta va ninge
Peste amară umbra mea.

10 răspunsuri to “Blestem”

  1. Blestem de dragoste
    de Miron-Radu Paraschivescu

    Când ţi-o fi lumea mai dragă,
    să-ţi pice dreapta beteagă
    şi s-ajungi, la cap de pod,
    cerşetor, slut şi nărod.
    Din puterea ta a plină,
    suptă de vreo curviştină,
    să rămâi sfrijit ca paiul,
    urle-ţi versul ca buhaiul,
    limba să ţi se-mpletească,
    să vorbeşti pe păsărească,
    să te topeşti de-a-n picioare,
    galbin, ca o lumânare!

    Să nu fie boală rea,
    care-n tine să nu dea!
    Ardite-ar focul, mangalul,
    să fii scopit ca muscalul!
    Cânte-ţi popa din Scriptură,
    să-ţi văz dafinul pe gură!
    Crai parşiv, din ţigănie,
    că m-ai omorât de vie,
    când m-ai luat din casă fată,
    crudă şi nevinovată,
    şi m-ai spintecat în două
    sub cerul cu lună nouă.

    Şi-n loc să mă iei mireasă,
    m-ai lăsat să zac borţoasă
    şi te-ai dus, duce-te-ar apa,
    unde şi-a dus mutul iapa!
    Dar de-o fi şi-o fi să vii,
    iar în braţe să mă ţîi,
    să-mi săruţi ţâţa şi gura
    şi să-mi stingi din sân arsura,
    Vedea-te-aş tot cum te ştiu:
    ’nalt, bălan şi cilibiu,
    cu ochi arzători ca focul;
    Aduce-mi-te-ar ghiocul!

  2. Blestemele sunt blesteme…. sunt dure.

    Lipsa de ură? Poate e urmarea unei perioade albastre …. incurabile…

  3. poezia ta merge cu andrea bocelli sau amedeo minghi ,de la mine 🙂

  4. uof, cum scrii,Inda .. 🙂

  5. desenezculumini Says:

    Superbe versuri. Ai creat niste imagini splendide si cursivitatea intregii poezii e… uf 🙂 superba.

    Felicitari si voi trece des pe aici.

    O seara placuta !

  6. Pisica Roz Says:

    Mi-a placut.

Lasă un răspuns

