Fereastra

Îngerul meu este trist, nespus de trist. A venit ca de obicei,  nu poate să lipsească, s-a aşezat pe pervaz fără să-mi arunce nici măcar zâmbetul protocolar. N-a spus nimic. Nici n-avea cum, buza de jos îi tremura iar ochii îi sclipeau halucinant într-o întrebare mută de durere. Am coborât pleoapele a înţelegere, ştiam că nu mai are putere nici măcar să vorbească. Venise timpul. Celălat înger mi-a fost luat pentru că mă iubea, pe acesta va trebui să-l izgonesc eu ca să poată iubi mai departe. Pe altcineva.Voi minţi că nu şi-a făcut datoria şi că este liber să plece, poate aşa va scăpa şi nu va mai trebui să fie îngerul nimănui. Apoi mă voi preface că nu ştiu care este preţul plătit pentru fiecare clipă de fericire şi nici cine-l plăteşte. Voi continua să privesc lumea printr-o fereastră fără pervaz.

Aşa că, Doamne, nu-mi mai trimite îngeri, am prieteni  si îmi este de ajuns !

15 răspunsuri to “Fereastra”

  1. Inda, când unui înger îi tremură buza a plâns, se duce tot la un înger să-i folosească umărul. Stii de ce? Pentru că acel umăr e destul de cald, de moale, de primitor, un umăr unde simte că iubirea lui va putea să găsească tot iubire, tristeţea lui să găsească alinare, plânsul lui să găsească mângâierea de care are nevoie pentru ca să nu i se întunece lumina şi să cadă între muritori.

  2. am senzatia ca nu va scapa nicicum. Uiti k noi toti,oameni, ingeri,draci, nu suntem aici PENTRU CA SUNTEM LIBERI. Ci pentru ca NU SUNTEM, ca sa parafrazez un celebru film. Se aplica aceiasi regula, Inda. 🙂 Fiecare asa zis „inger” (de fapt,doar un principiu care se poate polariza negativ,sau pozitiv),are rolul lui decis de forte superioare. Cum si omul,poate fi criminal sau sfant, dar intotdeauna orice ar alege , ramane DOAR UN OM.
    Asta spus intr,un context parapsihologic, cum gasim aici.

    • Asta inseamna ca totul a fost scris dinainte? ca nu facem decat sa respectam ordinul programatorului? Mereu m-am intrebat daca destinul ne scrie pe noi sau noi il scriem pe el. Prefer sa ma inteb in continuare, inca nu sunt pregatita pentru un raspuns care nu-mi place.

  3. Nu, nu cred ca totul a fost scris. Eu nu ma refer la destin, am impresia, un cliseu dealtfel, ca noi ne modelam destinul. Eu ma refer la conditie. Un om e tot un om. Un inger la fel. Chiar daca el poate alege partea de care sa fie, tot ramane supus conditiei sale, il comanda dracul sau d,zeu.
    De fapt ,daca stau sa ma gandesc, orice e posibil. Poate ca , destinul ne „scrie” pe noi, ne modeleaza, in asa fel incat, noi „sa.l scriem” pe el, dar CUM VREA EL. Si nu ne dam seama . Desi mi se pare cam fortat. Nu cred k fiecare fiinta, are trasat un drum fix si precis.
    Si apoi ce ne,am face fara iluzia macar, a liberului arbitru,a „alegerii” ? 🙂

  4. Cum ar putea un înger să se piardă
    De tine, care mult mai înger eşti?
    În al Gheenei foc fie să ardă
    De-mi va răpi a’ tale dulci poveşti!

    • Iluzii doar. Nu vezi ca amagesti
      cenusa focului ce nu mai arde?
      E drept, au fost si vise si povesti
      cu zane si paianjeni beti prin vechi mansarde,
      cu ingeri-serpi si aripi verzi de zmeu,
      cu temple, zei si ceai de palamida
      dar nu mai sunt. Eu am strigat mereu:
      Nu mai veniti, nu-i cine sa deschida !
      Am scris scrisori la babe si prooroci
      sa spuna-n carti, sa scrie-n rune
      ca-i inutil clepsidra sa intorci,
      cand vine vremea, soarele apune.

      • Tais-toi… asemeni vorbe nu mai spune,
        Pămîntul am să-ntorc cu josu-n sus
        Iar soarele ce pare-acum c-apune
        Ritornerà in blu, acolo, sus.

  5. De-as fi lucida ti-as raspunde:
    Les jeux sont fait, rien va plus
    Da-i drept ca nu stiu cand si unde
    Se va isca un vis profondo blu.

    • Cînd ultimul jeton fi-va plasat,
      Va dispărea şi dreptul la visare;
      Voi fi o plajă cu nisip uscat,
      Iar tu – un val timid fără de mare.
      Dar pîn-atunci, din minus infinit,
      Adun cuvinte să-ţi hrănesc dragonii,
      Şi-n seara cînd te vei fi plictisit
      Aruncă-mă-n grădina cu begonii

  6. Care gradina? Am un biet solar,
    o cartita si-un pic de busuioc,
    fara begonii, doar un nuc amar
    imi strajuie fereastra de la bloc.
    Mai am hortensii da-s otravitoare
    si ce vei face cand te doare tare?

Lasă un răspuns

