Oraşul care nu mai sunt eu

Umblu prin mine cum aş umbla
printr-un oraş demult părăsit.
Mă rătăcesc uneori, înainte îl cunoşteam,
ştiam fiecare straduţă, fiecare zid…
El avea forma mea.
Acum are o formă ciudată,
schimbătoare, pe care nu o cunosc.

Stau uneori la fereastra ochiului
şi privesc spre intersecţia dintre
gândul tău şi inima mea.
Nu mai trece nimeni pe-acolo,
semafoarele clipesc intermitent:
Verde! verde! verde!
Ochiul tău întors spre ziua dintâi.

Rătăcind pe trotuarele întunecate ale minţii
privesc spre geamurile unde mai licăreşte palid
lumina câte unei clipe demult trăite.
Ici şi colo mai văd trecând cate o umbră,
fantoma tăcută a celor ce-au vieţuit odată
în sufletul meu…

Mişcător, oraşul acela care nu mai sunt eu,
ia forma celor care i-am iubit.

Mai trec câte-odată pe acolo
un gând de la ei,
o privire de la ceilalţi,
un gest de la el,
zâmbetul ei,
iubirile noastre,
indiferenţa voastră,
uitarea ta,
dar nimic al meu…
Niciodată,
nimic al meu…

10 răspunsuri to “Oraşul care nu mai sunt eu”

  1. orasele sunt supuse schimbarii,Inda. La fel si sufletele..,apar „cladiri” noi,dar mereu „centrul vechi” pastreaza esenta orasului. Si orice traire modeleaza intr,un fel scanteia ce o numim „suflet” .
    Daca privesti mai atent si cu rabdare, o sa vezi k mai trece cate unul prin intersectie. Nu e mai real decat un fum,dar poate fi oricat de real vrei tu. Doar e „orasul” tau.
    Daca VREI, poti lumina strazile ,poti face senin, primavara si sarbatoare in orasul tau. Citind orice scrii tu,raman fara epitete,draga Inda :). Gura se inclesteaza,creierul se opreste,si de abia reusesc cu patentul sa scot 2 expresii tip cliseu,dar in care chiar cred.

  2. cam trist „orasul” tau. pare parasit, da oricum de vreme ce/l locuieste schimbarea sunt convins ca e doar o parere de/a mea 🙂
    “Viaţa le face rău celor vii. Niciunul dintre noi nu este el insuşi. Niciunul dintre noi nu este “astfel.” – Salman Rushdie

  3. desenezculumini Says:

    Dupa parerea mea, frumusetea orasului nu este data numai de oameni. Desigur, o pondere importanta au si ei insa orasul are o poveste. Orasul are locuri si are o liniste si iti confera o siguranta anume (acele cateva orase care reusesc sa iti transmita aceste sentimente sunt cu adevarat orase de suflet pentru tine)

    In oras mereu speri. Mereu cand strabati stradutele si bulevardele, te astepti la chipuri cunoscute. Orasul este o retea imensa de pasi si traiectorii lasate-n ciment, traiectorii ce se intersecteaza sau merg paralel.

    In orasele goale si tacute, pretuiesti mai mult acest lucru. In orasul gol admiri labirintul stradal ca pe un furnicar gol. Apreciezi mai mult maretia si importanta omului pe strazile sale pentru ca abia atunci cand pasii tai rezoneaza singuri pe strazile lungi il simti si ii intelegi dorul pentru oameni.

    Orasul tau e un unul cu o poveste tare captivanta iar faptul ca acum privindu-l vezi oameni in el sub forma unor naluciri, il pretuiesti mai mult tocmai pentru ce reprezinta si are el de spus. Pentru ce semnifica si pentru ce fel de oameni a gazduit el, candva.

    Daca nu ma insel, citind ici si colo, imi amintesc ca Aristotel a zis intr-una din lucrarile sale ca un mare oras nu trebuie sa fie confundat cu unul populat, aglomerat.

    Calatori exista. Da, calatorii nu sunt neaparat locuitorii ideali pentru un oras, ei fiind trecatori insa exista si oameni aflati in cautarea unui asfel de loc, linistit si atat de placut cum este orasul descris de tine si il vor gasi cautandu-l iar atunci cand te astepti mai putin, intr-una din vechile intersectii, semaforul vesnic verde isi va schimba intr-o zi culoarea in galben si apoi, in rosu… tu te vei opri si vei auzi cum incet, incet, ecourile unor pasi curiosi vor anima din nou fiecare centimetru din asfaltul dornic sa asculte simfonii ale pantofilor nestatornici : )

    Mi-a placut tare mult, din nou, ce ai scris. Iarasi imaginatia mea a luat-o razna contempland frumosul si tacutul oras.

    Imi cer scuze pentru inactivitate… Am fost tare ocupat in ultima saptamana insa imi statea pe limba sa ma exprim vizavi de poezia „Cana de ceai” care m-a lasat fara glas.
    Nu am facut-o insa pentru ca n-am gasit cuvintele. Ce vroiam sa exprim nu putea fi transpus in cuvinte.
    A fost doar un moment in care fiecare gura de aer era tot mai rece si cuprinzatoare.

    Iti doresc o zi superba Inda!

  4. desenezculumini Says:

    DUMNEZEULE CAT AM SCRIS !!!! : ) abia acum vad !!

  5. „Miscator orasul acela care nu mai sint eu” – formidabil vers. Toata poezia se concentreaza in el..

  6. […] Denisia, Flory, G1b2i3, Gabriela, Gând licitat, Geanina, Gingerseg, Hopeinyourpoems, Inda of wind, Ioana, Ironicbonde, Joc cu visarea, Katy, Klaudia, Laura, Lecsya, Lia, Liana, Liliana, Lorena, […]

  7. Luminiţa Says:

    Singurătatea – Ana Blandiana

    Singurătatea e un oraş
    În care ceilalţi au murit,
    Străzile sunt curate,
    Pieţele goale,
    Totul se vede deodată
    Dilatat în pustiul
    Atât de limpede sortit.
    Singurătatea e un oraş
    În care ninge enorm
    Şi nici un pas
    Nu profanează lumina
    Depusă în straturi,
    Şi numai tu, ochiul treaz
    Deschis peste cei care dorm,
    Priveşti, şi-nţelegi, şi nu te mai saturi
    De-atâta tăcere şi neprihană
    În care nimeni nu luptă
    Şi nu e minţit,
    Unde-i prea clară
    Ca să mai doară
    Până şi lacrima de animal părăsit.
    În valea
    Dintre suferinţă şi moarte,
    Singurătatea e un oraş fericit.

    Din volumul „Ochiul de greier”, 1981

  8. Eu nu o sa-ti fac comentarii foarte lungi pentru ca le gust si mi-as risipi senzatia daca m-as apuca sa fac comentariu scris aici, am citit si mi-a placut, de altfel se vede ca scrii dupa cum simti, de la poezie la poezie se schimba discursul
    mihai

Lasă un răspuns

