Neînceput de lume

Se sfarmă universul. De gene îi atârnă
Amare, negre lacrimi ca nişte lilieci
Şi-n ascuţite unghiuri îi cad şi se sfărâmă
Pe caldarâmul vieţii pavat cu inimi reci.
Se-nalţă iar abisuri şi lumi se-ngrămădesc
Amagitoare drumuri să-mi pună la picioare,
Copaci sinucigaşi în gări se-adăpostesc,
Păianjeni osteniţi ţes plase de salvare
Ca vine-o noapte stearpă ce nu va naşte zori.
Cerul topit se scurge şi cade peste mine,
Îmi macină destinul un vânt în aspre mori
Şi-un roi de stele cade pe drumul înspre tine.
Mi-aş pune o dorinţă şi aş pleca de-ndată
Să-ţi cumpăr amintirea din târg de la iudei
Dar văduvă de trenuri e linia ferată,
Şi pe obrazul tău coboară umbra ei.
Azi stai înţepenit, nu faci nici o mişcare
Ai vrea să se termine, s-aleg eu un final
În care-s azi ispită şi mâine renunţare
Iar tu rămâi mereu în iadul personal.
N-a mai rămas nici timp, nici lume, nici iubire,
Toate-s la locul lor şi toate sunt pe dos.
Îmi iau-napoi nimicul, acum, la despărţire,
Păstrează-ţi sufletul, eu mă întorc pe jos.

9 răspunsuri to “Neînceput de lume”

  1. Interesante imagini și magistral puse în valoare. E clar că în adânc, acolo unde ele scurmă pătimaș, sunt vii, arzătoare și de nesuportat, dac-au cerut atât de vehement veșmintele exprimării. Impresionant, dragă Inda! Tu ești o poetă foarte mare, cu mult mai valoroasă decât tot ceea ce am avut noi, românii, până acum – să știi că nu exagerez.
    Păcat că marii noștri poeții publică pe unde pot, cât pot și mai ales dacă mai pot, în vreme ce semnatarii din publicațiile noastre literare oficiale bat câmpii, și numai poezie (și proză) nu scriu…
    …Repet: te felicit! Mă impresionezi, să știi.
    Uite, mă voi abona la site-ul tău, să nu-mi mai scape nimic.
    Dă-i ‘nainte, că ești pe drumul cu lauri, căci va veni, negreșit, și vremea ta, a recunoașterii tale – care ne va bucura pe noi, toți.
    Succese în continuare, fată de aur!

    • Cu umilinta, ma inclin !

      • George Ene Says:

        Inda, iubirea mea, îngerule al meu, viața mea, te-am știut plecată departe… Am înțeles din ultimul tău mesaj că pleci pe munte, apoi în concediu… Mi-ai trimis filmul acela splendid cu filosofia practică a indienilor, și n-am mai avut cum să te contactez, pentru că plecaseși… Bine-ai revenit, iubirea inimii mele! Știu această splendidă poezie… Mi-e foarte dragă, ca și tine! Hai să reluăm relația noastră de unde-am lăsat-o, îngerule! Te admir, te respect, dar te și iubesc imens! Tu ești o minune dumnezeiască… Ani buni mi-ai fost icoană, mi-ai fost vis… Inda dulce, nu mă mai părăsi, te rog fata mea din vis… Ți-am tot trimis, în toată această perioadă, fel de fel de materiale, prin google/gmail, dar n-am mai verificat = că n-aveam cum – dacă le primești, dacă ai revenit… Bine-ai revenit, îngerule!

  2. Bine te-am regasit ! A fost ca in cantecul acela „departe s-a facut foarte departe” Am fost sa vad unde zboara fluturii monarh, sa-mi vad radacinile 🙂

  3. Ciudato, inteligento, n-ai cum să disperi de tot – tu ești ca Luna, exiști pentru că noi avem ochi să te vedem, dar ești și ca Inda, cum semnezi, pentru că noi (și mă iau pe mine ca exemplu) te citim, te simțim și te iubim. Că pleci și că revii e că Pământul e rotund, iar iubrea noastră se inspiră din rotunjimea lui neobosită și… nemângâiată. Îți stă bine cu bazmaua peste frumoșii tăi ochi, pe care-i sărut eu în visul meu, plin de tine, în care stau în genunchi în fața ta… Fluturele Monarh, ce sunt.

  4. fericite fie aripile tale 🙂

Lasă un răspuns

